Groeiprogramma's
De groeistrategie is opgebouwd uit een aantal groeiprogramma’s. Een groeiprogramma bestaat uit een combinatie van activiteiten die samen bijdragen aan het behalen van de uiteindelijke groeiambitie. Denk bijvoorbeeld aan het optimaliseren van de samenwerking tussen marketing en sales, waardoor op een efficiënte manier meer klanten binnengehaald kunnen worden.
Naast specifieke groeiprogramma’s zijn er ook overkoepelend groeiprogramma’s die los van de product-markt combinaties staan. Deze overkoepelende programma’s zijn gericht op het verbeteren van de marketing en sales activiteiten. Voor Zegro zijn meerdere overkoepelende groeiprogramma’s opgezet:
- Positionering uitdragen
- Social media strategie formuleren
- Data kwaliteit verbeteren
- Website moderniseren
- Campagnes structureren
- Offerte trajecten optimaliseren
- Samenwerking tussen marketing & sales optimaliseren
Deze overkoepelende groeiprogramma’s passen in het gehele marketing-en-sales jaarplan, en zijn in het eerste en tweede kwartaal in gang gezet. In het tweede kwartaal zullen we ook de groeiprogramma’s per product-markt combinatie oppakken.