case

Zegro

Zegro 2.0

Groeiambitie

Ruim 45 jaar geleden werd familiebedrijf Zegro opgericht. Zegro is een puur Rotterdamse groothandel voor de horeca en grootverbruikers. Met een persoonlijke en klantvriendelijke manier van zaken doen, verzorgt Zegro al jaren de bevoorrading van horecagelegenheden in regio Rotterdam. Met een succesvolle formule en vaste werkprocessen ligt stilstand echter op de loer.

Om weer vooruitgang te boeken en de groei van Zegro te bevorderen, werd Lead Today ingeschakeld. Als specialist in bedrijfsgroei werden wij meteen enthousiast van deze uitdaging. Met een groeiaanpak op maat zijn wij samen met Zegro aan de slag gegaan om marketing en sales op te bouwen.
 

Groeistrategie

Voor de realisatie van groeiambities is een geschikte strategie nodig. Op basis van analyses zijn meerdere product-markt combinaties geĆÆdentificeerd waar Zegro zich op wil focussen. Per product-markt combinatie bepalen we een groeistrategie.

Om de product-markt combinaties aan te spreken is verandermanagement nodig. De samenwerking tussen marketing en sales moet geoptimaliseerd worden en er zijn veel kansen om zowel marketing als sales te moderniseren. Op deze manier wordt de aanpak van Zegro naar het volgende niveau getild.

Image Groeistrategie

Groeiprogramma's

De groeistrategie is opgebouwd uit een aantal groeiprogramma’s. Een groeiprogramma bestaat uit een combinatie van activiteiten die samen bijdragen aan het behalen van de uiteindelijke groeiambitie. Denk bijvoorbeeld aan het optimaliseren van de samenwerking tussen marketing en sales, waardoor op een efficiĆ«nte manier meer klanten binnengehaald kunnen worden.

Naast specifieke groeiprogramma’s zijn er ook overkoepelend groeiprogramma’s die los van de product-markt combinaties staan. Deze overkoepelende programma’s zijn gericht op het verbeteren van de marketing en sales activiteiten. Voor Zegro zijn meerdere overkoepelende groeiprogramma’s opgezet:

  • Positionering uitdragen
  • Social media strategie formuleren
  • Data kwaliteit verbeteren
  • Website moderniseren
  • Campagnes structureren
  • Offerte trajecten optimaliseren
  • Samenwerking tussen marketing & sales optimaliseren
Deze overkoepelende groeiprogramma’s passen in het gehele marketing-en-sales jaarplan, en zijn in het eerste en tweede kwartaal in gang gezet. In het tweede kwartaal zullen we ook de groeiprogramma’s per product-markt combinatie oppakken.
 

Image Zegro-groeiprgImage Groeiprg

Mijlpalen om te vieren!

Op dit moment zijn we nog hard bezig om samen met Zegro naar de groeiambitie toe te werken. Hiervoor werken onze consultants drie dagen per week op locatie bij Zegro. Op deze manier zijn we nauw betrokken bij het groeiproces en zijn we echt collega’s geworden.

Enkele mijlpalen die we samen al behaald hebben:

  • Het opzetten van een social media strategie
  • De marketing afdeling geherstructureerd en werknemers laten opbloeien binnen hun nieuwe rol
  • De Zegro Facebook en communicatie strategie opgezet
  • Een totale inventarisatie van wensen en design voor de nieuwe website. Deze wordt as we speak gebouwd, dus houdt ons in de gaten voor meer nieuws!
Alle stakeholders worden wekelijks op de hoogte gehouden van de voortgang. Tijdens deze meeting zorgen onze consultants ervoor dat iedereen binnen de organisatie op een lijn zit. Dit alles draagt bij aan de toekomstvisie om Zegro volledig klaar te stomen voor zelfstandige groei en ontwikkeling. Op naar Zegro 2.0!