case

WPA

Resultaatgerichte leadgeneratie en marketing automation

Uitdaging

WPA is een digitale dienstverlener die organisaties helpt om werkomgevingen te verbeteren. Met hun digitale analytics platform brengt WPA werkprocessen in kaart, zodat organisaties deze kunnen verbeteren. De resultaten hiervan zijn beter presterende teams en werkomgevingen tegen vaak lagere kosten. 
Het bedrijf wil graag stappen zetten op het gebied van gerichte leadgeneratie. WPA heeft Lead Today gevraagd hen te ondersteunen bij de ontwikkeling en implementatie van een sterke marketingstrategie. 

Oplossing

Om de groei van WPA extra kracht bij te zetten heeft Lead Today een leadgeneratiestrategie geformuleerd, waarin de doelgroep in kaart is gebracht. In de zoektocht naar meer kwalitatieve leads is een leadgeneratiecampagne opgezet, met in het middelpunt het e-paper over Het Nieuwe Werken. Door gebruik te maken van een goede landingspagina en advertenties brengen we het e-paper meer onder de aandacht en genereert WPA structureel kwalitatieve leads.
 

Think

Allereerst zijn we gestart met de analysefase. In deze fase hebben we gekeken naar de doelstellingen en doelgroepen van WPA en websitedata in Google Analytics. Ook keken we naar welke leadgeneratievormen WPA en haar concurrenten op dat moment op hun websites gebruikten. 

Met deze informatie op zak zijn we de strategiefase in gegaan. Door middel van een interactieve workshop hebben we samen met WPA een customer journey gecreĆ«erd, passend bij de doelgroep van het bedrijf. Op basis hiervan hebben we de leadgeneratiestrategie ontwikkeld. Hierin is duidelijk geformuleerd welke content er nodig is en in welke vorm, om nieuwe leads te genereren. 
 

Image Strategie1 Image

Build

Hierna hebben we de strategie toegepast in de praktijk. Om kwalitatieve leads binnen te halen, hebben we een landingspagina gemaakt waar bezoekers een e-paper kunnen downloaden over Het Nieuwe Werken.

Deze landingspagina is qua opbouw herbruikbaar, zodat we deze ook voor volgende campagnes kunnen gebruiken. Om zoveel mogelijk verkeer naar de pagina te krijgen, adverteren we via verschillende kanalen: LinkedIn, Facebook en Adwords.

Om nieuwe leads die het e-paper hebben gedownload makkelijk op te volgen, hebben we de marketing automation software van Act-On geĆÆmplementeerd. Ook staat de landingspagina en bedankpagina gelinkt met Google Analytics, zodat we de resultaten goed kunnen meten.
 

Image HomepageImage E-mail

Generate

Bijna 3 maanden na de start van de campagne zien we dat de campagne nog beter loopt dan verwacht: er komen 200% meer leads binnen dan in onze prognose was gesteld. Het conversiepercentage op de landingspagina ligt op 5,5%.